Tänään töissä iski ihan mahdoton kirjoittamispuuska. Mietin hetken, että mihin kummaan äkkiä päässäni pyörivät ajatukset talletan. Katselin kelloa siinä toivossa, että pian jo saisi lähteä kotiin sytyttämään suitsukkeen, keittää teen, asettua hyvään asentoon ja ajatukset saisi vihdoin luvan irroittautua päästäni. Antaa vaan sanojen tulla ja muodostaa mitä ihmeellisimpiä lauseita. 

Tänä aamuna heräsin hyvin nukutun yön jälkeen virkeänä, tuntui kuin olisin syntynyt uudestaan ja se eksyksissä ollut ihminen olisi vihdoin löytänyt paikkansa. Tunsin meikatessani rakkautta itseäni kohtaan, melko suurestikin. 

Tunsin kiitollisuutta siitä, että saan katsoa itseäni peilistä. Saan nähdä oman hymyni. Saan hymyillä itselleni. Hetken vain tuijotinkin omaa peilikuvaani ja sanoin mielessäni kiitos. 
Kiitin lähinnä siitä kivusta mitä olen tuntenut, kiitin siitä, että minuuteni on välillä lyöty pahastikin maahan, kiitin siitä, että useina iltoina olen painanut pääni tyynyyn surullisena. Ilman niitä asioita ja tapahtumia en olisi voinut kasvattaa itseäni olemaan sitä mitä nyt olen. Tuntemaan tällaista kasvua itsessäni. Tuntemaan itse sen, että olen hyvä ja arvokas ihminen. Ilman niitä olkapäitä, joihin olen saanut tukeutua en olisi ehkä jaksanut tehdä tätä työtä. Tästä olen kovin kiitollinen. 

Tunnen valtavan syvää kiitollisuutta siitä, että olen oppinut antamaan anteeksi. Itselleni sekä muille. Olen onnellinen siitä tunteesta sisälläni, kun se paha ahdistus ja epäonnistuminen on muuttunut voitoksi. Tätä kirjoittaessakin vaan hymyilen. Voin puhua vaikeista asioista, hymyillen. Niiden kohtaaminen ei enää pelota. Se tuntuu rauhoittavalta. 

Tuntuu hyvältä olla minä kaikkine heikkouksineni ja hyväksyä myös ne huonot puoleni. En horjahda ja heilahda enää sellaisista asioista, jotka aiemmin on murtanut ja lamaannuttanut minut täysin. Minun on hyvä olla minä. Ja todella toivon, että vierelläni kulkevat rakkaat ihmiset tuntevat niin myös. 

On ihanaa olla ihan hiljaa omien ajatusten kanssa. Tuntuu hyvältä olla vapaa niiden mielessä liikkuvien asioiden suhteen. On ihanaa tuntea rakkautta, myös itseäni kohtaan. 
On niin ihana antaa auringon helliä kasvoja, hymyillä ja nähdä asiat juuri tässä valossa. Kaikki on hyvin juuri nyt. Kuinka hyvältä se tuntuukaan, kun joka päivä oppii rakastamaan itseään juuri sellaisena kuin on, jos olisin jotain muuta en olisi enää minä.

"Älä koskaan odota toisen ihmisen tekevän itseäsi onnelliseksi -
onnellisuus on sisäinen, henkilökohtainen asenne ja vastuu."
                             -Caroline Myss-

Ole se valo joka olet. Kiitos vierailustasi ja ilonsäteitä päivääsi 
                                 <3: Anne

IMG_9288%20%282%29.jpg